sobota, 22 lipca 2017

"MIĘDZY KSIĄŻKAMI" RECENZJA!

Przepis na komedię romantyczną a la Notting Hill w książkowym wydaniu!
Urokliwa opowieść o właścicielu przytulnej, ale kiepsko prosperującej księgarenki, który próbuje poskładać życie na nowo po śmierci żony. Odnalezienie porzuconej między książkami dwuletniej dziewczynki-sieroty i spotkanie z energiczną przedstawicielką małego wydawnictwa wywróci jego świat do góry nogami. Pogodna opowieść o tym, że zawsze jest czas na nowy początek.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Dzień dobry, kochani! Tym razem przygotowałam dla Was recenzję książki lekkiej w każdym aspekcie. Zapraszam ♥


A więc, po przeczytaniu "Małego życia" (btw. zapraszam, poprzedni post) zdecydowanie potrzebowałam czegoś bardziej spokojnego do czytania, ale jednocześnie czegoś na tyle ciekawego, żeby nie odczuć drastycznie kontrastu między geniuszem poprzedniej lektury a następną książką. Słyszałam wiele pozytywów o "Między książkami", więc pomyślałam "czemu nie?" 
Opowieść otwiera przyjazd pracownicy wydawnictwa do małej księgarni na wyspie, której, swoją drogą, opis mnie urzekł. Oczywiście, pierwsze spotkanie dwóch samotnych osób różnej płci "w sprawach zawodowych" budzi w wprawionych czytelnikach powieści romantycznych pewne podejrzenia, ale ten wątek jest rozwiązany w nie tak oczywisty sposób a rozwija się w dużo dalszej części książki niż może się na początku wydawać. 
Poznajemy losy kilku osób związanych z głównym bohaterem, Ajayem, co jest dobrą rzeczą, bo wiele z tych wydarzeń jest wartych opisania, bo po prostu są ciekawe. 
Historia opowiedziana w "Między książkami" nie jest niczym niezwykłym, aczkolwiek zwykłą też bym jej nie nazwała. To, co otrzymujemy w powieści jest czymś pomiędzy niezwykłością a zwykłością. Wszystko jest opisane w bardzo przyjemny sposób i jestem zadowolona, że czytałam tę książkę akurat podczas wakacji (Wy też jeszcze macie szansę!), bo klimat opowieści wydaje mi się odpowiedni do tego właśnie sezonu. Objętości również obawiać się nie musicie, bo jest to cieniutka książeczka, którą z pewnością pochłoniecie w krótkim czasie. 

Moja ocena: 9/10

"Czytamy, bo chcemy czuć, że nie jesteśmy sami. Czytamy, bo jesteśmy sami. Czytając, nie jesteśmy sami. Nie jesteśmy sami."

5 komentarzy:

  1. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać. W końcu co jest lepszego niż książka o księgarniach i czytaniu? <3
    Pozdrawiam!
    Patty z Truskawkowego bloga książkowego

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być ciekawie. Poza tym zawsze miło się czyta o książkach i tych, którzy również je uwielbiają. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajnie! Właśnie szukałam jakiejś lekkiej książki na zastój czytelniczy, a "Między książkami" już jakiś czas czeka na mnie na czytniku. ♥

    Wilcza Dama - slademwilka.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje do pracy.
Proszę, zostaw po sobie ślad ♥