sobota, 24 czerwca 2017

CARAVAL. CHŁOPAK, KTÓRY SMAKOWAŁ JAK PÓŁNOC. ♥

Scarlett i Tella całe życie spędziły na maleńkiej wyspie. Ich okrutny i wpływowy ojciec zaaranżował już dla Scarlett małżeństwo. Oznacza to, że jej tragiczny los jest przesądzony, a dziewczyna nigdy nie weźmie udziału w Caravalu, dorocznej grze, w której stawką jest spełnienie marzenia. Jednak szczęście niespodziewanie się do niej uśmiecha. Scarlett wraz z Tellą mają być gośćmi honorowymi mistrza ceremonii, tajemniczego Legendy. Dziewczyny widzą w tym szansę na uwolnienie się spod władzy despotycznego ojca. Ich sprzymierzeńcem zostaje przybyły zza morza Julian. Choć Scarlett początkowo nie podoba się jego towarzystwo, stopniowo ulega jego urokowi. Jednak szybko okazuje się, że Legenda uprowadza Tellę, a jej odnalezienie jest przedmiotem gry.

Czy Scarlett wygra i uratuje siostrę? Czy zainteresowanie Juliana jest prawdziwe, czy stanowi tylko element gry?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Witam! Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją dość znanej jakiś czas temu książki. Myślę, że większość o niej słyszała. Jeśli chcecie się dowiedzieć, co o niej sądzę to serdecznie zapraszam.
Przyznaję, przed sięgnięciem po tę książkę nie wiedziałam kompletnie o czym ona jest, ani nawet do jakiego gatunku należy. Nie wiedziałam, czego się spodziewać, ale już od samego początku byłam zaciekawiona, bo powieść otwierają kolejne listy Scarlett do tajemniczego Legendy, co jeść dość nietypową formą, przynajmniej jeśli chodzi o młodzieżówki.
Większość akcji toczy się w grze, która sama w sobie jest bardzo ciekawa, bo panują tam dość oryginalne zasady. Zwykle kiedy czytam książki, a główna bohaterka ma jakąś decyzję do podjęcia, ja sama wiem, co bym zrobiła na jej miejscu. W tym wypadku było zupełnie inaczej. Sama czułam się w pewnych momentach zmieszana i nie mam pojęcia, co bym zrobiła w sytuacji Scarlett.
Dużą zaletą powieści jest jej klimat. Tak naprawdę od początku gry poczułam tę atmosferę takiego jakby snu? Sama nie wiem, jak to opisać, musicie przeczytać a sami się przekonacie.
Całość uważam za świetną i z dużą niecierpliwością czekam na kontynuację, bo mimo że książka rozwinęła w jakiś sposób moją wyobraźnię, braku kolejnej części sobie nie wyobrażam.
Polecam gorąco ♥

"Każdy posiada moc kształtowania tego, co nadejdzie, jeśli tylko zdobędzie się na odwagę by walczyć o to, na czym mu zależy."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz motywuje do pracy.
Proszę, zostaw po sobie ślad ♥